Min första tand!

Idag har min första tand kikat upp. Jag har varit gnällig idag och till slut var mamma tvungen att stoppa in fingrarna och känna om det var en tand som var problemet, äääääääääntligen!! Trodde aldrig hon skulle fatta att det var det som problemet!! Det är ju inte så lätt att göra sig förstådd när det enda jag får ut är "rrrrrrrrrrrr", med skånsk dialekt! Så nu har jag fått mig en alvedon och sover skönt.

Jag har fått en ABC anka av moster Sofie och morbror Nisse i julklapp. Om man trycker på magen sjunger den två olika trudelutter som jag tycker väldigt mycket om, för dom håller nämligen på att driva mor och far min till vansinne;) Nu har jag också kommit på hur man gör själv, bara banka i ilska på magen så sjunger ankan!



Åsså får jag ett mål vanlig mat (puré heter det visst för er andra) om dagen och det är vansinnigt gott! Nu kan jag äta i stolen och gapar duktigt så fort skeden kommer nära munnen.



Det var allt för idag!

Kommentarer
Postat av: Faster

Du vet väl om att du är gode skön!? Bra att du driver mor o ch far till vansinne, det är det små (och stora) barn ska göra. Puss från Faster

2010-01-10 @ 23:44:31
URL: http://gretaturbo.blogg.se/
Postat av: Peter Eklund

oj så söt :) såg att du hade fått en tand med grattis på dig :)

2010-01-29 @ 14:44:00
URL: http://krutrut.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0